top of page
SneakPeek_Lookdev_004_220215_notext_jpg6.jpg

showcase CorPower Ocean VR

Category_Anchor

uppdraget

Att bokstavligen ta med hela systemet med vågkraftverk, corpacks och underhåll till kunder och mässor är naturligtvis omöjligt. Dessa tillgångar är gigantiska! Men att ta med en högkvalitativ VR-enhet som innehåller hela CorePower Ocean-världen är inte bara genomförbart - idag är det vår kunds rutin och framgång!

Det här är berättelsen om hur vi använde 3D-modeller, interna designers och ukrainska UNITY-experter för att forma hela CorePower Oceans värld i VR!

kund

 

format

CorPower Ocean

Virtual Reality

Dark VR headset
A wave energy buoy next to a tugboat at sea
A small version of the buoy next to some game panels on a tug boat
A game panel on a tug boat
Wave energy buoy at sea viewed from the boat

Skärmbilder från Corpower VR Oculus Quest II

Wave energy buoy in a small tank
Blue and white tugboat
Two people wearing safety gear

Vårt bibliotek med 3D-assets gjorda för filmer och animationer.

Allt börjar med en CAD. När vi gör våra 3D-modeller för visualisering gör vi inte om ingenjörens jobb. Men vi använder den som grund för formgivning, texturering, modellering och ljussättning för att få den att uppfylla nya syften. 

I det här fallet var jobbet redan gjort. Vårt bibliotek med 3D-objekt för filmer och animationer väntade bara på att användas igen - men den här gången i sin egen verklighet. Den virtuella verkligheten.

 

Lärande genom spel


När du går in i VR-världen föreslås du ett enkelt spel. Generera så mycket energi som möjligt i en tunna med vatten och få bojen att absorbera det. Så enkelt är det.

Att spela är det bästa sättet att förstå. Och att få kunder och beslutsfattare att förstå är den bästa utgångspunkten för en diskussion.

Vill du spela igen?

A small version of the buoy next to some game panels on a tug boat
Group of people looking at a screen

Enkelt men ändå komplext


För att skapa Corepowers VR-värld behövdes inte bara Swedish Frames expertis. Upplevelsen är ett samarbete med ukrainska Tsukat och deras personal bestående av ljuddesigners, UX/UI-utvecklare och UNITY-experter. 

Tsukat har ett rykte i världsklass för liknande VR-produktioner och anpassade teamet med en extremt hög nivå av prestanda och serviceinriktad attityd.

Buoy silhouette

Titta bakom dig


En av Virtual Realitys enastående fördelar är dess förmåga att visa proportioner. Att uppleva gigantiska tillgångar i VR är så nära verkligheten man kan komma - ojämförligt med bilder eller illustrationer.

 

Plötsligt uppmanas du att titta bakom dig.

 

Och när du gör det...

A person is wearing the VR headset and standing infront of a wave energy buoy inside a fair

Corpower VR presenteras på TBB, Amsterdam

Yuki Esser på DMEC når highscore i CPO VR

Virtual Reality gör det möjligt för företag som arbetar med stora anläggningar och industrikomponenter att visa upp sina tillgångar på ett oöverträffat sätt.

 

Att samla en hel digital värld i en portfölj överträffar allt när det gäller att visa upp och demonstrera.

Cinematic image showing the silhoutte of a wave energy buoy

Corpower VR Experience 1.0 har släppts. Uppdatering 1.1 är på väg.

Och med den ett nytt extraordinärt verktyg i ett modernt företags verktygslåda.

teamet

Kund: CorPower Ocean

Produktion: Swedish Frames AB

Producent: Jonatan Kruse

3D Supervisor: Simon Karlsson

 

3D Generalist: Johanna Gåhlin

 

3D Generalist: Anastasia Matuszewski

Unity Development: Tsukat

bottom of page