top of page
StepByStepVFX3D_Comfort5.jpg

showcase Vimla - Invasafobi

Category_Anchor

uppdraget

Höga krav, tekniska svårigheter och visuell noggrannhet å ena sidan. Budget å andra. Läs om Swedish Frames samarbete med några av landets skickligaste kreatörer, som till slut gav resultatet vi önskade!

kund

 

format

Haus

 

Reklam

Stillbilder

Film

resultat

Vimla commercial poster shown at a wall with tile
Vimla poster

Operatören Vimla säljer mobilabonnemang.

 

Strategin har sedan starten varit att kommunicera mycket och ofta till en ung och trendkänslig målgrupp. Färg och form har hela tiden varit ledord, och sedan AD:n Jakob Westman (New Normal / Haus) tog det grafiska rodret har huvudpersonerna varit en familj stiliserade karaktärer med enorma huvud i en skruvad värld.

 

”Invasofobi”

​

– det skapade ordet som beskriver skräcken för okända samtal. Olusten att besvara nummer man inte känner till är utbredd hos målgruppen. Vimla erbjuder en lösning av avancerad nummerpresentation. Kampanjen vill kommunicera problemet och lösningen för sin målgrupp.

VFX Breakdown

A drawn sketch of a person reacting scared when squid tentacles comes out of a phone.
Person reacting scared when squid tentacles comes out of a phone.
Person reacting scared when squid tentacles comes out of a phone.

Nyfiken på trixen bakom en VFX-produktion? Möt magin bakom produktionen i denna breakdown från “Vimla Filter”​

Vimlas största satsning hittills! TV, Digital Out Of Home, Print och Soc Media

Behind the scenes of a recording for a commercial

Målbild och metod – i en produktion som ’Vimla Invasofobi’ är nyanserna bestämda veckor före inspelning. Kraven på filmteamet är höga, tidspressen stor. En scen ska byggas, optimeras och rivas samma dag. Trettio perfekta sekunder film blir underlaget för veckor av efterproduktionsarbete.

 

En måltavla blir flera. Moderna kampanjer innefattar ofta flera fönster som TV, print, sociala media samt DOOH (Digital Out Of Home). Att film och bild redan från början anpassas för att möta önskemålen är centralt – ofta står liggande och stående monitorer sida vid sida på inspelningsplats.

in the spotlight

Screenshot from an article

Resumé - Vimla gör största kampanjen hittills - lanserar ny tjänst med fobi

Screenshot from an article

Jakob Westman - Vimla Filter

Nöjd kund? Telenor som äger Vimlakonceptet ökade sin nyregistrering med 43 % under kampanjveckorna. Varumärkeskännedomen mättes till +64 % veckorna efter.

 

Nya producenter med kreatörerna bakom kampanjen är redan planerade. En nöjd kund handlar om upplevelse och resultat. I produktionen ”Vimla Invasofobi” lyckades vi tillfredställa båda.

teamet

Idé, koncept & PR: New Normal

 

Mediebyrå: Hearts & Science


Webbyrå: Earth People

Filmproduktion: Swedish Frames AB


VFX Director: Simon Karlsson

​

Fotograf: Johan Nordström fsf,      

Fotograf: Patrik Lindén

 

AD: Jakob Westman


Regi: Jonatan Kruse

bottom of page