top of page
StepByStepVFX3D_Comfort5.jpg

showcase Vimla - Invasafobi

Category_Anchor

scope

Höga krav, tekniska svårigheter och visuell noggrannhet å ena sidan. Budget å andra. Läs om Swedish Frames samarbete med några av landets skickligaste kreatörer, som till slut gav resultatet vi önskade!

client

format

Haus

Commercial

result

Operatören Vimla säljer mobilabonnemang.

 

Strategin har sedan starten varit att kommunicera mycket och ofta till en ung och trendkänslig målgrupp. Färg och form har hela tiden varit ledord, och sedan AD:n Jakob Westman (New Normal / Haus) tog det grafiska rodret har huvudpersonerna varit en familj stiliserade karaktärer med enorma huvud i en skruvad värld.

 

”Invasofobi”

– det skapade ordet som beskriver skräcken för okända samtal. Olusten att besvara nummer man inte känner till är utbredd hos målgruppen. Vimla erbjuder en lösning av avancerad nummerpresentation. Kampanjen vill kommunicera problemet och lösningen för sin målgrupp.

VFX Breakdown

Nyfiken på trixen bakom en VFX-produktion? Möt magin bakom produktionen i denna breakdown från “Vimla Filter"


(Agency Kärnhuset, Art Director Jakob Westman, DoP Johan Nordström,
Senior VFX artist Simon Karlsson, Director Jonatan Kruse)

behind the scenes

IMG_4751.JPG

Nioåriga Sara i sminket. Makeupartisterna är rutinerade på att ta fram modellernas olika uttryck och egenskaper. Ofta gör samma karaktär flera helt olika insatser under en inspelningsdag.

Vimlas största satsning hittills! 
TV, Digital Out Of Home, Print och Soc Media

in the spotlight

Resumé - Vimla gör största kampanjen hittills - lanserar ny tjänst med fobi

team credits

Idé, koncept och PR: New Normal


Mediebyrå: Hearts & Science


Webbyrå: Earth People


Filmproduktion: Swedish Frames AB

Fotograf: Johan Nordström fsf, Patrik Lindén


VFX Director: Simon Karlsson


AD: Jakob Westman

Regi: Jonatan Kruse

related cases

bottom of page