Snabbgross_Julboost_Showcase_header_002.png

showcase snabbgross.

The story behind.

SNABBGROSS - JULBOOST

Stora förpackningar.

Små priser.

Och en ganska normal filmproduktion.

 
AXFO0051_Jul_Buss_2022_3068x667.png

Vimlas största satsning hittills! 
TV, Digital Out Of Home, Print och Soc Media

Har du också invasofobi?
Med Vimla kan du stoppa alla oönskade samtal

_I4A1351.JPG

Idé, koncept och PR: New Normal


Mediebyrå: Hearts & Science


Webbyrå: Earth People


Filmproduktion: Swedish Frames AB


Fotograf: Johan Nordström fsf, Patrik Lindén


VFX Director: Simon Karlsson


Regi: Jonatan Kruse

En växande grosskejda vill stärka sitt varumärke. Budskapet är ’Stora förpackningar men Små priser’. Under en samarbetsmånad svetsas byrå, filmbolag och agentur samman för att lösa uppgiften.

 

En mamma, en nyfiken flicka och julstämning. I en miljö med gigantiska matförpackningar. Berättelsen är tydlig, idén enkel. Men tekniken bakom är svår.

 

Att blanda skalor och storlekar på ett trovärdigt sätt blir till slut ett fall för fotorealistisk 3D, sena möteskvällar och några landets skickligaste VFX-artister.

Mängder med ljus. Stillbildsfotografer använder gärna blixt för att korta slutartiden och öka skärpan. Men här måste ljussättningen i den lilla världen vara identisk med den stora med människor. Ljussättningen är en av inspelningens stora utmaningar.

Grön bakgrund, orange golv. Mörka kontrastfärger går utmärkt att maska loss från det orangea golvet, medan hudtoner kräver grönt för att separera tillräckligt tydligt. Även ljuset är inställt för att maskerna ska släppa så fint som möjligt i postproduktionen.

IMG_4720.JPG
IMG_4751.JPG

Nioåriga Sara i sminket. Makeupartisterna är rutinerade på att ta fram modellernas olika uttryck och egenskaper. Ofta gör samma karaktär flera helt olika insatser under en inspelningsdag.

SG_Nyar_Portratt_raw_001.png
SG_Nyar_Produktbild_raw_001.png
SG_Nyar_Baloons_raw_002.png

Mycket jobb för en enkel produktion. Men under några veckor exponeras kundens varumärke överallt. Tunnelbana, affischer på stan, social media och printkampanjer i tidningar. Allt räknas, allt syns, allt formar ett intryck. Intrycket skapar varumärket.

 

Valet av skor, färg, kameraobjektiv och rekvisita får betydelse. Och medan kampanjen breder ut sig och gör sitt jobb, arbetar vi med att förbereda nästa.