
showcase Vimla - Invasafobi
scope
Höga krav, tekniska svårigheter och visuell noggrannhet å ena sidan. Budget å andra. Läs om Swedish Frames samarbete med några av landets skickligaste kreatörer, som till slut gav resultatet vi önskade!
client
format
Haus
Commercial
result


Operatören Vimla säljer mobilabonnemang.
Strategin har sedan starten varit att kommunicera mycket och ofta till en ung och trendkänslig målgrupp. Färg och form har hela tiden varit ledord, och sedan AD:n Jakob Westman (New Normal / Haus) tog det grafiska rodret har huvudpersonerna varit en familj stiliserade karaktärer med enorma huvud i en skruvad värld.
”Invasofobi”
– det skapade ordet som beskriver skräcken för okända samtal. Olusten att besvara nummer man inte känner till är utbredd hos målgruppen. Vimla erbjuder en lösning av avancerad nummerpresentation. Kampanjen vill kommunicera problemet och lösningen för sin målgrupp.
VFX Breakdown



Nyfiken på trixen bakom en VFX-produktion? Möt magin bakom produktionen i denna breakdown från “Vimla Filter"
(Agency Kärnhuset, Art Director Jakob Westman, DoP Johan Nordström,
Senior VFX artist Simon Karlsson, Director Jonatan Kruse)
behind the scenes


Nioåriga Sara i sminket. Makeupartisterna är rutinerade på att ta fram modellernas olika uttryck och egenskaper. Ofta gör samma karaktär flera helt olika insatser under en inspelningsdag.
Vimlas största satsning hittills!
TV, Digital Out Of Home, Print och Soc Media
team credits
Idé, koncept och PR: New Normal
Mediebyrå: Hearts & Science
Webbyrå: Earth People
Filmproduktion: Swedish Frames AB
Fotograf: Johan Nordström fsf, Patrik Lindén
VFX Director: Simon Karlsson
AD: Jakob Westman
Regi: Jonatan Kruse